کسب عنوان شایسته تقدیر توسط موسسه آموزش عالی زند شیراز در سومین جشنواره ملی برهان

By Published On: July 9, 2024Categories: اخبار

سومین جشنواره ملی برهان ویژه ی کرسی های آزاد اندیشی با معرفی نفرات برتر به ایستگاه پایانی رسید.

آیین پایانی سومین جشنواره ملی برهان ویژه کرسی‌های آزاد‌اندیشی که از ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳ به میزبانی دانشگاه علامه‌طباطبائی آغاز شده بود، روز یکشنبه ۱۷ تیر ماه، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی موسسه اموزش عالی زند شیراز به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر محمدمهدی ذوالفقارزاده در این مراسم گفت: جشنواره ملی برهان با رویکرد پایش، شناسایی و معرفی فعالیت‌های برتر دانشگاهی در زمینه کرسی های آزاداندیشی برگزار می‌شود.

وی افزود: اولین دوره این جشنواره در سال ۱۳۹۵ برگزار شد و در سال ۱۳۹۸ دومین دوره آن اجرا شد .

ایشان تصریح کرد : بازه زمانی مد نظر در این دوره جهت ارزیابی از مهرماه ۱۴۰۱ تا اسفند ماه ۱۴۰۲ بود.ذوالفقارزاده ادامه داد: ۶۸۶ اثر در کل به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۵۷۲ اثر در بخش اصلی که همان قالب های مرسوم کرسی‌های آزاداندیشی بود و ۱۱۴ اثر در بخش جانبی مانند تبلیغات، مستندسازی و… بوده استکه پس از غربالگری اولیه ۴۹۰ اثر به مرحله بعد راه پیدا کردند.

رئیس سومین جشنواره ملی برهان در ادامه سخنان خود گفت: در بخش تریبون آزاد۱۳۲ اثر دریافت شد که از این تعداد ۱۰۲ اثر به مرحله دوم راه یافتند که در نتیجه داوری آثار این بخش ۴ اثر رتبه اول، ۳ اثر رتبه دوم، ۸ اثر رتبه سوم را کسب نمودند و ۸ اثر نیز شایسته تقدیر شدند.

دکتر ذوالفقارزاده در بخش دیگری از سخنان خود به گزارشی از بخش رقابتی جانبی این جشنواره ارائه داد. بر اساس اعلام رئیس سومین جشنواره ملی برهان در بخش تبلیغات و مستندسازی ۵۲ اثر دریافت شد که از این تعداد ۴۰ اثر به مرحله بعد راه یافتند که در نتیجه داوری ۱ اثر رتبه اول، ۳ اثر رتبه دوم، ۳ اثر رتبه سوم را کسب کردند همچنین ۴ اثر هم شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی افزود: دانشگاه های علامه طباطبائی با ثبت ۳۵ اثر، دانشگاه اصفهان با ثبت ۳۱ اثر، دانشگاه یاسوج با ثبت ۲۲ اثر و دانشگاه بیرجند با ثبت ۲۰ اثر بیشترین میزان مشارکت را داشته اند. وی در پایان اعلام کرد: بر اساس نظر هیأت داوران، دانشگاه علامه طباطبائی با کسب ۲۲ عنوان، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با کسب ۱۱ عنوان، دانشگاه یاسوج با کسب ۸ عنوان، دانشگاه ایلام با کسب ۷ عنوان و دانشگاه های قم و گیلان با کسب ۶ عنوان بیشترین عناوین را کسب نمودند.

در این جشنواره موسسه آموزش عالی زند شیراز به عنوان اولین و تنها موسسه غیرانتفاعی به مرحله نهایی راه یافت و در این میان عنوان شایسته تقدیر را از آن خود کرد.

کسب این مقام توسط نماینده موسسه (سرکار خانم زهرا فتوحی مدیر فرهیخته واحد فرهنگی و اجتماعی) به عنوان تنها دانشگاه غیر انتفاعی در کل کشور و همچنین تنها نماینده از شیراز برگ زرین دیگری به دفتر افتخارات موسسه آموزش عالی زند افزود.

تقدیر در این عرصه ی ملی در حضور معاون محترم فرهنگی وزیر، جناب آقای دکتر کلانتری و سایر مسئولین فرهنگی وزارتخانه را به خانواده بزرگ زند تبریک عرض می نماییم.