رعایت پروتکل های بهداشتی در بخش های اداری موسسه

توسط منتشر شده در : آبان ۵, ۱۳۹۹دسته بندی: اخبار

در روزهایی که ویروس منحوس کرونا به اوج خود رسیده است و زندگی بسیاری از مردم را مختل کرده و تعداد زیادی را به کام مرگ کشانده
موسسه آموزش عالی زند شیراز با رعایت موارد و پروتکل های بهداشتی خود را مسئول حفظ سلامتی پرسنل و مراجعه کنندگان محترم میداند.
در ادامه شما را به مطالعه آخرین شیوه نامه آموزشی سازمان بهداشت جهانی دعوت میکنیم.

مراقبتهای اولیه در برابر ‏ویروس ‏‎ ‎جدید کرونا ‏
از تازه ترین اطلاعات مربوط به طغیان کووید-۱۹ آگاه باشید،این اطلاعات از طریق وب سایت سازمان جهانی بهداشت یا مسئولین بهداشت عمومی کشور یا محل زندگیتان در دسترس شما قرار میگیرد.
اغلب مبتلایان دچار بیماری خفیفی شده و بهبود پیدا می کنند امااین بیماری می تواند برای بقیه شدید باشد. مراقب سلامت خود باشید و با رعایت این نکات از دیگران نیز محافظت کنید:
مرتب دست های خود را بشویید
مرتب دست های خودتان را به صورت کامل با آب و صابون بشویید یا با محلولهای ضدعفونی کننده حاوی الکل تمیز کنید .
شستشوی دست ها با آب و صابون و استفاده از محلولهای ضدعفونی کننده حاوی الکل،ویروس های روی دست ها را از بین می برند.
فاصله (ایمن) را در اجتماعات حفظ کنید
از کسی که سرفه و عطسه می کند، دست کم یک متر فاصله بگیرید.
زمانی که فردی سرفه و عطسه می کند قطرک های ریزی از دهان و بینی او به اطراف پاشیده میشود که ممکن است حاوی ویروس باشند. اگر فاصله شما با آن فرد خیلی نزدیک باشد، ممکن است شما این قطرک های حاوی ویروس کووید-۱۹ را استنشاق کنید.
به چشم ها، بینی و دهان خود دست نزنید
دست ها در تماس با سطوح مختلف ممکن است به ویروس هاآلوده شده باشند. دست های آلوده می توانند ویروس را به چشم ها ،بینی و دهان شما منتقل کنند.از این راه ها ویروس می تواند وارد بدن شما شده و شما را بیمار کند.
بهداشت تنفسی را رعایت کنید
شما و اطرافیانتان حتما بهداشت تنفسی را رعایت کنید. بهداشت تنفسی به معنای پوشاندن دهان و بینی با آرنج خم شده یا دستمال کاغذی در هنگام عطسه و سرفه است. بعد از سرفه و عطسه بلافاصله دستمال کاغذی خود را دور بیاندازید.
چرا باید رعایت کنیم؟ قطرک های خارج شده از بینی و دهان ویروس ها را پخش میکنند. با رعایت بهداشت تنفسی می توانید از خود و اطرافیانتان در برابر ویروس هایی چون سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کوید-۱۹ محافظت کنید.
اگر تب دارید، سرفه می کنید یا به سختی نفس می کشید هرچه زودتر به دنبال مراقبت های پزشکی باشید
اگر احساس بیماری می کنید در خانه بمانید. اگر تب دارید و سرفه می کنید و به سختی نفس می کشید، زودتر تماس گرفته و پیگیر مراقبت های پزشکی باشید. و به توصیه های مسئولین بهداشت و سلامت در محل زندگی خود، عمل کنید.