آئین تجلیل از چهره های ماندگار زند

توسط منتشر شده در : آذر ۲۶, ۱۳۹۸دسته بندی: اخبار

در مراسمی که در آخرین روزهای پاییز برگزار گردید از سه تن از سرشناس ترین چهره های زند که سالها عمر خود را در راه کسب علم و هدایت جوانان و دانش جویان و تلاش در راه پیشبرد و پیشرفت علمی کشور عزیزمان ایران خرج نمودند به عنوان چهره های ماندگار زند تجلیل شد.

این مراسم که با حضور ریاست موسسه، اساتید، هیئت علمی و نمایندگان انجمن های علمی برگزار شد مقرر گردید به زودی سردیس های این چهره ها در دانشکده های زند نصب شود.

 

دکتر محمدعلی سوخکیان

زنده یاد دکتر محمد علی سوخکیان در۶ دی سال ١٣٢٩ در شهرستان داراب فارس چشم به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی تا دیپلم را با نمره‌های عالی در شیراز گذراند و همزمان با کار لیسانس مهندسی صنایع خود را با موفقیت در دانشگاه صنعتی شریف گذراند. بدلیل نبوغ ویژه ایشان فوق لیسانس مدیریت مهندسی دانشگاه دیتریت آمریکا را رسپری کرد و برای تحصیل در مقطع دکتری تحقیق در عملیات راهی دانشگاه ساتهمپتن انگلستان شد. شوق خدمت به کشور عزیزمان ایران علی‌رغم تمام درخواست های مراکز علمی دنیا ایشان را به کشور بازگردانند. در طول دوران طلایی خدمت ایشان در سمت های متعددی از جمله رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی و معاون آموزشی دانشگاه شیراز، طراح معتمد سوالات کنکور ارشد و دکتری وزارت علوم، استاد و رییس بخش مدیریت دانشگاه شیراز، عضو هیات مدیره سازمان مدیریت صنعتی منطقه جنوب و همچنین بنیان گذار و نخستین رییس موسسه ی آموزش عالی زند و… خدمات ارزشمندی را به جامعه دانشگاهی ارائه نمودند. ایشان همچنین تالیفات متعددی از جمله کتاب برنامه ریزی و تجزیه تحلیل تصمیم گیری صنعتی، حل المسائل برنامه‌ریزی و تجزیه و تحلیل تصمیم گیری در مدیریت،  تحقیق در عملیات ١ به زبانی ساده، برنامه‌ریزی غیرخطی و تعداد بیشماری مقاله های ISI را چاپ و به یادگار گذاشتند

دکتر غلامرضا سلطانی

دکتر غلامرضا سلطانی در سال ۱۳۱۷ در نایین چشم به جهان گشود. وی در رشته منابع طبیعی از دانشگاه تهران در سال ۱۳۴۳ مدرک کارشناسی خود را اخذ کرد و سپس جهت مقطع کارشناسی ارشد  راهی امریکا شد و سپس در سال ۱۳۴۹ با درجه دکتری  در رشته اقتصاد کشاورزی از دانشگاه برکلی کالیفرنیا به عنوان یکی از برترین دانشجویان این رشته فارغ التحصیل شد و به کشور خویش برگشت.

ایشان به عنوان یکی از برجسته ترین نوابغ رشته خود علاوه بر تدریس در دانشگاه شیراز و چندین دانشگاه معروف دیگر، همچنین دارای سه فرصت مطالعاتی در کشورهای استرالیا، آلمان و امریکا میباشد.

از دیگر سمت های ایشان میتوان به  عناوینی از قبیل کمک محقق دانشگاه برکلی کالیفرنیا ، استادیاری و دانشیاری دانشگاه شیراز، ریاست بخش اقتصاد کشاورزی دردانشکده دانشگاه شیراز و تدریس دروس مدیریت کشاورزی – اقتصاد منابع طبیعی- تهیه و ارزیابی طرحهای کشاورزی – اقتصاد منابع آب- اقتصاد مهندسی – کاربرد و برنامه ریزی در کشاورزی – روش تحقیق در اقتصاد کشاورزی و … نام برد.

 

پروفسور لطف‌الله یارمحمدی

لطف الله یارمحمدی سال  ۱۳۱۲ در شهر اراک  چشم به جهان گشود.

وی  درجه لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی خود را از دانشسرای عالی در سال ۱۳۱۷ کسب نمود و سپس جهت اخذ مدرک دکتری راهی امریکا شد و در سال ۱۳۴۳ با رتبه ممتاز از دانشگاه ایندیانا فارغ التحصیل شد.

از جمله برترین فعالیت های علمی او میتوان به تدریس در دانشگاه ایالتی نبراسکا آمریکا به عنوان استادیاری، تدریس در دانشگاه های شیراز، ایندیانا آمریکا، ایلینوی لندن و کشمیر هند نام برد. همچنین او  طراح نظام آموزشی زبان انگلیسی برای رشته های مختلف به صورت فشرده و غیر فشرده، ایجاد برنامه‌های ویژه در زبان انگلیسی سیستم آموزشی دانشگاه شیراز، راه اندازی برنامه نویسی و برنامه ریزی و ارزشیابی برنامه‌های دانشگاه های الزهرا، بلوچستان، آزاد سابق، مدرسه عالی پارس، مدرسه عالی ترجمه، دانشگاه مشهد، عضو هیأت مؤسسان انجمن استادان زبان و ادبیات انگلیسی، رئیس هیأت مدیره انجمن استادان زبان و ادبیات انگلیسی، عضو هیأت مدیره انجمن استادان زبان کشورهای آسیایی اشاره کرد