دانشگاه زند پیشرو در ایجاد فرصت های شغلی مهندسی پزشکی

توسط منتشر شده در : مرداد ۲۶, ۱۳۹۷دسته بندی: اخبار

مهدی پایداری مدیر کل مرکز آموزش های آزاد و توانمندسازی تخصصی زند نیز در این همایش با بیان امکانات تخصصی موسسه آموزش عالی زند تصریح کرد: با توجه به سیاست گذاری های هیات امنا در جهت توسعه در زمینه علم و فناوری همچون تاسیس شرکت های دانش بنیان می تواند مشکلات مربوط به اشتغال زایی را تا حدود زیادی پوشش دهد.
وی افزود: استارت‌آپ‌ها راه‌کارها و محصولاتی را در زمینه‌هایی تشخیصی، معاملات تجاری و فروشگاه های فروش محصولات و مدیریت حمل و نقل، بهینه سازی مصرف آب ایجاد کرده و فرصت‌هایی جدید در حوزه‌هایی که در گذشته بسیار مشکل‌آفرین بودند، به وجود آوردند.
او تصریح کرد: دانشگاه ها کانون توجه به دانش روز دنیا بوده که دانشگاه زند شیراز با تربیت کارآفرین و توسعه شرکت ها دانش بنیان می توانند بخش عمده ای از نیاز آنها را پاسخ دهد.دبیر سومین مدرسه تابستانه مهندسی پزشکی گفت: این همایش چهار روزه با هدف رفع مشکلات سلامت با کمک مهندسی پزشکی با حضور ۲۵۰ شرکت کننده از رشته‌های مهندسی پزشکی، مکانیک، برق و علوم پزشکی از هشت استان کشور برگزار شده است .
محمدمهر بهشتی با بیان اینکه در این دوره شرکت کنندگان از بیمارستان ها، مراکز تولید و کارگاه‌های عملی بازدید می کنند، افزود: دو نرم افزار تخصصی با عنوان “اطلس جامعه مهندسی پزشکی” و “اطلس جامعه ابزار جراحی” برای شناخت و کاربری صحیح تجهیزات پزشکی در این دوره از مدرسه تابستانی رونمایی می‌شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شیراز قطب پزشکی منطقه است، این رویداد برای نمایاندن شیراز به عنوان قطب مهندسی پزشکی در کشور برگزار شده است.
مدرس موسسه آموزش عالی زند گفت: همزمان با برگزاری این رویداد علمی از نمایشگاه تولید تجهیزات پزشکی نیز رونمایی می‌شود.
وی اظهار داشت: بیش از ۵۰ محصول از ۳۲ شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی استان در نمایشگاه رونمایی خواهد شد که از جمله این محصولات دستگاه لاپاراسکوپ جراحی‌های کم تهاجمی، لیزر‌های پوستی، نوار قلب و پیچ پلاکت‌های ارتوپدی است.

گفتنی است این رویداد علمی طی چهار روز از ۲۲ الی ۲۵ مرداد سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار و برنامه های کلیدی از جمله نشست های تخصصی و سمینارهای علمی با ارائه توسط اساتید برجسته ملی و بین المللی، کارگاههای آموزشی کاربردی جهت شناخت بیشتر تکنولوژی ها و روشهای علمی و فنی، بازدید های آموزشی تحصصی از مراکز درمانی و شرکتهای تجهیزات پزشکی اجرا شد.