کارگاه نمایشنامه نویسی زند

توسط منتشر شده در : مرداد ۲, ۱۴۰۰دسته بندی: اخبار

برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه نویسی زند شیراز

رئیس موسسه آموزش عالی زند شیراز با اشاره به فراهم بودن تحصیل در رشته ادبیات نمایشی در این دانشگاه با توجه به وجود اساتید نام آشنای این حوزه و همچنین محدود بودن این رشته در دانشگاه های جنوب کشور افزود: با توجه به اهمیت موضوع و احترام به نظر مخاطبین این رشته و دیگر متقاضیان و علاقه مندان به رشته های هنری، دانشگاه زند شیراز اولین جشنواره و کارگاه نمایشنامه نویسی را با حضور داوران کشوری و استانی برگزار خواهد کرد. فراخوان این جشنواره همزمان با دهه ولایت و اعیاد قربان و غدیر در سطح عمومی منتشر شده و اکنون علاقه مندان میتوانند با ثبت نام در این رویداد فرهنگی-ادبی شرکت کنند.
سید ابراهیم حسینی در ادامه با اشاره به برگزار شدن کارگاه نمایشنامه نویسی توسط استاد جلال تهرانی یکی از سرشناس ترین چهره های ادبی در خلق آثار نمایشی و اکران متعدد نمایش نامه های این نویسنده نام آشنا خاطر نشان کرد، زند با داشتن ظرفیت های بالای علمی-آموزشی و همچنین سابقه های درخشان در کسب موفقیت های ادبی، برگزاری این رویداد را یک اتفاق بزرگ در حوزه فرهنگی استان فارس و جنوب کشور بیان کرد. وی در ادامه با اینکه رشته ادبیات نمایشی گرایش از رشته ی نمایش است که مواد درسی آن میتواند به فعالیت در حوزه های گستره تر از جمله فیلم نامه نویسی، تولید محتوا، برنامه سازی، نگارش خلاق و حوزه های مطالعاتی و پژوهشی از جمله نقد و نظریه نیز اشاره کرد . شرح دروس و سرفصل آموزشی گسترده ی این رشته سبب می شود که دانشجویان ساعی این رشته پس از فراغت از تحصیل توان نظری و علمی برجسته تری نسبت به موضوع هنرهای دراماتیک داشته باشند و علاوه بر این از سطح علمی مناسبی جهت تحصیل در مقاطع تکمیلی نیز برخوردار باشند.
او با اشاره به داوران جشنواره گفت: با توجه به اهمیت موضوع، این جشنواره از از داوران صاحب نظر و با سابقه در عرصه نمایشنامه نویسی بهره گرفته است که از آن جمله میتوان به آقایان جلال تهرانی،….. اشاره کرد. بدون شک دعوت  از این  چهره های صاحب نظر به ارتقا سطح کیفی این جشنواره کمک بسزایی خواهد کرد.
یوسف آفرینی دبیر اجرایی جشنواره خاطر نشان کرد: کارگاه نمایش نامه نویسی استاد جلال تهرانی و اختتامیه این جشنواره با اعلام نتایج به منتخبین در تاریخ یکشنبه ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. ثبت نام در این جشنواره از تاریخ ۲۷ تیر ماه آغاز شده و مهلت ارسال آثار تا یکم شهرویور ماه ۱۴۰۰ خواهد بود.
بر اساس این فراخوان، علاقه مندان جهت ارسال آثار خود میتوانند آثار خود را به پست الکترونیکی جشنواره  به آدرس  Honar@zand.ac.ir ارسال کرده. اثر باید به صورت تایپ شده باشد و ذکر مشخصات کامل با نام و نام خانوادگی و تلفن همراه و پست الکترونیکی  از ملزومات ارسال آثار است.
ثبت نام در این جشنواره رایگان بوده شرکت برای عموم علاقه مندان از سراسر کشور آزاد است.