برگزاری همایش نمایشنامه نویسی در شیراز

توسط منتشر شده در : مرداد ۱۰, ۱۴۰۰دسته بندی: اخبار

رئیس دانشگاه زند شیراز اعلام کرد که اختتامیه نخستین همایش ملی «نمایشنامه نویسی» با حضور اساتید بزرگ این فن از دانشگاههای کشور و چهره ماندگار نمایشنامه نویسی، استاد جلال تهرانی به میزبانی این دانشگاه ۱۸ مهرماه امسال برگزار می‌شود.

سید ابراهیم حسینی یکشنبه ١٠ مرداد در جمع خبرنگاران بیان کرد: معمولا در مراکز دانشگاهی همایش‌ها به صورت سالانه برگزار می‌شود و امسال نیز اولین دوره همایش ملی نمایشگاه نویسی برگزار و در سال‌های بعد تداوم خواهد یافت.

او با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۶٠ اثر به دبیرخانه این همایش در دانشگاه زند شیراز ارسال شده، آخرین مهلت ارسال آثار، داوری و برگزاری اختتامیه این رویداد هنری را به ترتیب در تاریخ‌های ١٨ شهریورماه، ١۵ و ١٨ مهرماه امسال اعلام کرد.

رئیس مؤسسه آموزش عالی زند شیراز خاطرنشان کرد: اساتید بزرگ و به نامی چون؛ رحمت امینی، حمیدرضا نعمتی و مهرداد بهراد داوری آثار ارسالی این همایش را بر عهده دارند.

حسینی با بیان اینکه آثار اول تا سوم منتخب در این همایش مکتوب خواهد شد، اضافه کرد: امروزه از هنر علاوه بر پر کردن اوقات فراغت و تعلیم فرهنگ و فرهنگ سازی، در درمان‌های روانشناختی هم استفاده می‌شود.

رئیس دانشگاه زند شیراز گفت: اگر فارغ‌التحصیلان رشته هنری از سواد خوبی برخوردار باشند به کارآفرینان سرشناس تبدیل خواهند شد؛ چون زبان هنر رسا است و علاقمندان زیادی دارد.

حسینی اضافه کرد: امروزه اکثر کسانی که می‌خواهند در حوزه هنری فعالیت کنند، تمایل دارند که شیراز را به عنوان مکان تحصیلی خود انتخاب کنند، چرا که نام شیراز با فرهنگ از دیرباز عجین شده و لازم است دانشگاهها هم فرهنگ مداری را در اولویت کار خود قرار دهند.

او همچنین با بیان اینکه دو رشته موسیقی، سینما و تئاتر در آینده به مجموع رشته‌های تحصیلی این دانشگاه اضافه خواهد شد، تعداد دانشجویان این مرکز آموزش عالی را ۹ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: فعالیت این دانشگاه در محورهای مهارت محوری، کارآفرینی، جامعه محوری، عالم پروری و هوشمندی و فرهنگ مداری برای پوشش تحصیلی کلانشهر شیراز تعریف و تدوین شده است

حسینی افزود: در این دانشگاه زمینه ارائه مهارت ویژه در صورت تمایل دانشجویان در رشته‌های مختلف فراهم می‌شود.به عنوان مثال: در شهرک بزرگ صنعتی شیراز مجموعه کارگاههای فنی و تخصصی متعلق به این دانشگاه با تجهیزات پیشرفته مستقر شده است.

او گفت: برای آموزش دانشجویان رشته روانشناسی نیز یک کلینیک وابسته به دانشگاه تحت عنوان روانشناسی و مشاوره راه‌اندازی شده است.