بازرسان حوادث حامی سلامت کارگران ایرانی باشند.

توسط منتشر شده در : تیر ۲۴, ۱۳۹۷دسته بندی: اخبار

مهدی مخبری رییس دانشگاه زند شیراز امروز در گردهمایی یکصدنفر از بازرسان حوادث فارس با بیان وظایف اصلی بازرسین کار نظارت مستمر در جهت کاهش حوادث ناشی از کار اظهار داشت: بازرسین در ارتباط با کارفرمایان و کارگران نقش هدایتگر و ارتقاء دهنده را دارند که همواره می توانند حامی سلامت کارگران باشند.

وی تصریح کرد: حوادث ناشی از کار، از نظر بودجه و نیروی انسانی هرساله خسارات زیادی به کشور ما می‌زند و بازرس کار زمانی می تواند صنایع را ایمن سازی و استاندارد کند که تنها نباشد و دستگاه های نظارتی و دیگر اهرم های موجود با او همراه باشند که این موضوع برنامه ریزی و اصلاح ساختار می خواهد.

مخبری، بازرسی کار را وظیفه و مسئولیتی خطیر دانست و ادامه داد: دانشگاه بعنوان رکن آموزشی و  بازوی تقویت کننده سطح علمی بازرسان کار، کارگران و کارفرمایان می تواند در آموزش صحیح و کاربردی قوانین کار و اعمال آن در کارگاه ها و بررسی مشکلات و ارائه راهکار به منظور بهبود شرایط کار و اطلاع رسانی در خصوص توجه به الزامات قانونی، سازنده باشد.

وی تصریح کرد: دانشگاه زند شیراز بعنوان بزرگترین و موفق ترین موسسه غیر انتفاعی جنوب کشور بر این مهم همواره تاکید داشته است و بر همین اساس پیرو یک تفاهم نامه مشترک با اداره کار  تعاون و رفاه اجتماعی وظیفه آموزشی علمی و عملی نیروی انسانی متخصص را بر عهده گرفته است.

رییس دانشگاه زند شیراز با اشاره به مطالبه اخیر رهبر معظم انقلاب از دانشگاه ها تاکید کرد: سه اصلی مهم درگیر شدن دانشگاه با مسائل کشور ، تربیت فرهنگی و اخلاقی و هویتی دانشجویان و تحول دائمی در محیط دانشگاه در دستور کار دانشگاه زند قرار گرفته که اجرای این فرامین با برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آغاز شده است.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان فارس در این گردهمایی بیان داشت: یکی از موثر ترین و مهم ترین منابع سازمان  نیروی انسانی متخصص می باشد که اگر تربیت شده و توانا باشد میتواند سازمان را پویا و منافع متنوع و فراوانی را برای سازمان خود فراهم نمایند.

وی تصریح کرد: کارکنان در هرسطحی از سطح سازمان اعم از مشاغل ساده یا مشاغل پیچیده مدیر یا زیردست محتاج آموزش و یادگیری و کسب دانش و مهارتهای جدید هستند و باید همواره برای بهتر انجام دادن کار خود روش ها و اطلاعات جدیدی کسب نمایند.

سهراب مختاری افزود: به جرات می توان گفت دانشگاه زند شیراز در این مسیر موفق ترین مرکز آموزشی کشور بوده که آموزش های خاص، تخصصی و پرکاربرد را به نیروی انسانی فارس ارائه می کند.

وی در ادامه  با توجه به نامگذاری سال خاطرنشان کرد: اگر به دنبال چرخه اقتصاد مقاوتی مستحکم و تولید  محصولات داخلی با کیفیت هستیم باید ابتدا از بازرسین و حسن انجام کار انها مطمئن شویم زیرا که آنها رکن اساسی شکل گیری یک محصول یا فرایند با کیفیت خواهند بود.

گفتنی است دانشگاه زند شیراز بعنوان بزرگترین مرکز آموزشی غیر انتفاعی جنوب کشور از سال ۸۴ خدمات متنوعی را به گروه های مختلف هدف استان های جنوبی کشور ارائه می کند.