نیروی انسانی کارآمد، موتور محرک اقتصاد ملی

توسط منتشر شده در : تیر ۲۴, ۱۳۹۷دسته بندی: اخبار

در راستای ارتقاء سطح ایمنی و صیانت از نیروی کار، مرحله‌ی اول سومین المپیاد ایمنی کشور در دانشگاه زند شیراز برگزار شد.

در این المپیاد، سیصد نفر از مسوولان، مدیران و کارشناسان ایمنی شرکتها و کارخانجات سراسر کشور با رقابت در بخش علمی شانس خود را بر حضور در مرحله دوم محک زدند. ایجاد روحیه رقابت در امر ایمنی، آموزش فراگیر ایمنی کار، فراگیر کردن  موضوع ایمنی و صیانت از نیروی کار و کاهش شدت حوادث ناشی از آن از  مهمترین اهداف برگزاری این المپیاد است.

مهدی مخبری رییس دانشگاه زند شیراز در حاشیه این المپیاد که به میزبانی دانشگاه زند شیراز برگزار شد گفت: بی تردید داشتن حق کار در شرایط ایمن و محیطی سالم یکی از مولفه های کار شایسته محسوب می شود و هر کارگر سزاوار آن است که در محیطی فاقد تنش از نگاه ایمنی و سلامت کار فعالیت نماید.

مخبری افزود: در دنیای مدرن ارزش دارایی های ملت ها نه منابع و ثروت های خدادادی بلکه منابع انسانی کارآمد و سالمی است که موتور محرک اقتصاد ملی و زمینه ساز توسعه اقتصادی و اجتماعی را فراهم می آورد.

او خاطرنشان کرد: در این راستا ملل مختلف به رغم داشتن ارزش های فرهنگی ویژه خود، ارتقای فرهنگ ایمنی کار را به عنوان ارزش  مشترک انسانی دانسته و سرمایه گذاری در آن را یک ضرورت می دانند.

به گفته ی وی ، یکی از مهم ترین وظایف مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه های کشور، صیانت از نیروی کار است که این امر فقط با آموزش مداوم محقق می شود .

گفتنی است علاوه برصدور گواهینامه آموزشی به داوطلبان حاضر در آزمون، ۵۰ نفر برتر این دوره به مرحله ی دوم راه پیدا می کنند و به نفرات برتر که در مرحله دوم امتیاز لازم را کسب کنند جوایز ارزنده ای اهداء می شود.

نتایج این آزمون نیمه اول شهریور اعلام خواهد شد.