انعقاد تفاهم نامه همکاری با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس

توسط منتشر شده در : اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۷دسته بندی: اخبار

تفاهم نامه همکاری دوجانبه  با حضور دکتر مهدی مخبری رئیس موسسه آموزش عالی زند شیراز و سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در محل جلسات ساختمان همت انعقاد شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی زند شیراز،  مخبری هدف از انعقاد این تفاهم نامه را در راستای اهداف برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و ایجاد زمینه های مهارت افزایی و کارآفرینی عنوان نمود.

وی افزود: وجود مشکلات آموزشی در سیستم دانشگاهی منجر به عدم پویایی آموزش در دانشگاه ها شده  است و  فارغ التحصیلان مراکز آموزشی می بایستی کارآفرین باشند و حوزه دانشگاه و صنعت، باید ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

دکتر مخبری در پایان تهیه و تدوین سرفصل های آموزش های مهارتی در استان در جهت تربیت نیروی کار خلاق و برگزاری کارگاه ها و سمینارهای مرتبط را از تعهدات موسسه آموزش عالی زند شیراز برشمرد.

سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس نیز در این دیدار  به لزوم مشارکت در احصاء نیازهای آموزش های مهارتی در حوزه فناوری اطلاعات در استان و نیز مشارکت در برنامه ریزی آموزش های کوتاه مدت مهارتی در حوزه ict، به حمایت در فراهم سازی امکان بکار گیری ظرفیت های موجود استان در اجرای سرفصل های آموزشی تعیین شده تاکید کرد.

وی سیستم آموزشی دانشگاه ها را فاقد هرگونه مهارت و انگیزه لازم برای کارآفرینی دانست و اظهار داشت: با توجه به لزوم کسب مهارت توسط دانشجویان در حین تحصیلات، وجود موسسات کارآفرینی و مهارت افزایی امری حیاتی می باشد.