پویش حمایت از سیل زدگان در موسسه آموزش عالی زند آغاز شد

توسط منتشر شده در : فروردین ۱۸, ۱۳۹۸دسته بندی: اخبار

پس از وقوع سیل در ۵ فروردین ۹۸ در شیراز و آسیب دیدن تعدادی از هموطنان سیل زده، با دستور قائم مقام موسسه آموزش عالی زند ضمن یاری رساندن به سیل زدگان، اسکان و پذیرایی بیش ۵۰۰ نفر شب مسافر را در سرای دانشجویی موسسه انجام شد.
با شدت بارندگی ها در سایر نقاط کشور و سیلاب در استان های لرستان و خوزستان در روزهای اخیر پویش حمایت از سیل زدگان با عنوان «هر قطره شمارش می شود» با شعار “یک شاخه عشق و محبت، یک گلستان مهربانی” در موسسه آموزش عالی زند آغاز گردید.
با دستور مهندس فیروزثانی خانواده بزرگ زند همراهی خود را با پویش حمایت از سیل زدگان کشور اعلام و از همۀ اساتید، پرسنل، دانشجویان و خانواده ایشان، بسیج دانشجویی انجمن های علمی و کانون های دانشجویی دعوت نمود برای کمک به سیل‌زدگان به این پویش مردمی بپیوندند.

در متن این پیام آمده است:

مدیران کلیه واحدهای ذیربط

با توجه به شرایط حاد پیش‌آمده برای هموطنانمان در ارتباط با بلایای طبیعی اخیر ضروریست:
۱- به منظور ادای دین اجتماعی مؤسسه ، در اسرع وقت ستاد کمکهای مردمی با هماهنگی واحد اداری تشکیل گردد تا کمکهای مردمی و کمکهای مؤسسه در اسرع وقت جمع آوری و به طور مستقیم یا از طریق مراجع ذیصلاح به دست آسیب‌دیدگان برسد.
۲- با توجه به مسئولیت آموزشی مجموعه، توصیه میشود کمیته‌ای به منظور آموزش هموطنانمان در رابطه با فعالیتهای ضروری قبل، همزمان و بعد از حوادث طبیعی و بحرانها تشکیل گردد.
۳- به فوریت متریال آموزشی تهیه شده و از طریق سازمان پدافند غیر عامل یا بصورت مجازی در اختیار همگان قرار گیرد.
۴- توصیه میشود در اسرع وقت نسبت به جمع آوری مطالب و ارائه آنها به هموطنانی که منازلشان از سیل آسیب‌دیده به صورت ساده و قابل اجرا در ارتباط با عملیات ضروری بعد از سیل به صورت سیستماتیک و هماهنگ اقدام صورت گیرد. (به عنوان مثال انواع کپکهای خطرناک در منازلی که از لحاظ ظاهری از گل و لای تمیز شده‌اند در منازل رشد خواهند کرد) ضروریست این موارد منعکس و اطلاع رسانی گردد.

۵- برای ارائه ابداعات در زمینه تجهیزاتی که در زمان سیل یا بعد از آن بتواند به امداد رسانی کمک کند مسابقه‌ای با جوایز ارزنده برگزار گردد. (به عنوان مثال امروز بزرگترین مشکل منازل سیل زده تخلیه و حمل گل ولای وارد شده به منازل است که با توجه به تکثر و حجم بالای آن قابل تخلیه با تجهیزات عادی نیست و نیاز به تجهیزات خاص دارد.)

۶- از آنجا که در اغلب موارد حجم بالای خسارت حوادث اخیر به دلیل فعالیت های انسانی مانند نابودسازی جنگلها و در نظر نداشتن آبراهه‌های طبیعی کهن بوده با مذاکراتی که اخیرا با بعضی سازمانهای مردم نهاد داشته‌ام انشاالله فعالیت جدی در ارتباط با اقدامات عملی برای تصحیح رویکرد انسانی لااقل در سطح استان انجام خواهد شد. از همراهی کلیه آحاد مؤسسه در این رابطه استقبال میشود.

والسّلام علیکم
محمد فیروزثانی- ۱۷ فروردین ۹۸

پویش دانشجویی «هر قطره شمارش می شود» در کنار هلال احمر و کمیته امداد اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی دانشگاهیان برای بازسازی مناطق سیل‌زده و تهیۀ مایحتاج سیل‌زدگان می کند. علاوه بر راه‌اندازی این پویش، با ثبت‌نام از داوطلبان حضور در مناطق سیل‌زده، ساماندهی نیروهای مردمی در این مناطق را به عهده گرفته است. تعدادی کارکنان موسسه نیز در اقدامی خودجوش بخشی از حقوق خود به سیل زدگان اهدا نمودند.